Calamiteitenplan

Bij brand en/of ernstig letsel bel: 112

In geval van acute calamiteiten dient het alarmnummer 112 te worden gebeld. Tijdens het gesprek wordt in het kort verteld om welke calamiteit het gaat, het adres wordt genoemd en welke hulp nodig is.

Dus:

Bij alarmering altijd duidelijk het volgende melden:

  1. Je eigen naam

  2. Plaats van het ongeval, adres en huisnummer

  3. Het aantal slachtoffers

  4. Aard van het letsel(s)

Bij brand:

Breng personen, die gevaar lopen, in veiligheid.

Waarschuw personen in de directe omgeving van de brand.

Bij ongeval met ernstig letsel:

Houdt het slachtoffer stabiel tot de hulpverlening aanwezig is.

Slachtoffer niet verplaatsen, behalve als dit bij brand noodzakelijk is. Bij slachtoffer blijven tot hulpverlening aanwezig is.

Melding:

Indien de calamiteit plaats vindt bij de cliënt:

  • Meldt de calamiteit zo spoedig mogelijk bij je leidinggevende van ThuisZijn.

  • Zo gauw zich de mogelijkheid voordoet stelt de zorgverlener haar leidinggevende van ThuisZijn op de hoogte van de calamiteit: Tel. 06-30734949

  • Vul een Melding Incident Medewerker en/of Melding Incident Cliënt formulier in via “De Zorgprofessional”.

Algemene richtlijn (bijna) ongevallen en schade:

  • Zo gauw zich de mogelijkheid voordoet stelt de zorgverlener zijn/haar leidinggevende op de hoogte van de calamiteit: Tel. 06-30734949

  • Ook vult de medewerker een Melding Incident Medewerker en/of Melding Incident Cliënt in.

  • De leidinggevende draagt zorg voor de contacten met de cliënt en de betreffende medewerker.

  • Naar aanleiding van de melding (bijna) ongeval en/ of schade bekijkt ThuisZijn of preventieve of correctieve maatregelen nodig zijn om in de toekomst (bijna) ongevallen en/of schades te voorkomen.

  • ThuisZijn heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Voor schade gelden voorwaarden die in de leveringsvoorwaarden zijn opgenomen.